10 Regler for utenlandsturer

Styret er overordnet ansvarlig for at enhver tur blir organisert på en forsvarlig måte og at spillernes sikkerhet ivaretas. Klubben har derfor etablert følgende regler for deltakelse i  turneringer utenlands:

• Laget skal i god tid i forkant av turen orientere styret om hvordan de planlegger å organisere turen, med særlig fokus på regler for oppførsel og hvordan en tenker å organisere voksentilsynet.
  • Laget skal levere deltakerliste til styreleder med relevant spillerinformasjon (navn på spiller, foresatte, telefon) seneste 1 uke før avreise – lagledelse skal ha listen med på turneringen
  • En ansvarlig reiseleder skal være utpekt før avreise. Reiseleder er ansvarlig for at klubbens bestemmelser for utenlandsreiser følges.
  • Sikkerhet skal tilleggs stor vekt ved valg av buss og andre transportmidler.
  • Spillere under 18 år skal sove sammen med eller under forsvarlig tilsyn av voksne.
  • Ved ankomst overnattingssted skal reiseleder sikre at alle deltakerne på turen får informasjon om rømningsveier og mønstringssted.
  • Klubbens reiseregelskjema for oppførsel (vedlagt) skal signeres av alle spillere før avreise. Spiller som bryter disse reglene kan – etter å ha blitt gitt en advarsel – bli hjemsendte på egen regning.
  • Lagleder er ansvarlig for at alle voksne som skal overnatte med spillere under 18 år kan fremvise godkjent politiattest.
  • Trenere og støtte-apparatet skal ikke nyte alkohol når de er sammen med utøverne.

Klubben oppfordrer lagene til å minimere egenandelene til spillerne ved å forsøke å finansiere minst 50% av kostnadene for spillerne via dugnadsinnsats.